СтатьиПартнерский материал

Світ дорослішає – час адаптуватися

На наших очах відбувається демографічна трансформація суспільства. В розвинутих країнах населення поступово старіє.

Ця тенденція зумовлена багатьма причинами: розвиток медицини, спад народжуваності та «хвороби» прогресивного суспільства. Але висновок один – через декілька десятиліть віковий склад світу буде зовсім іншим. Успішність держави, як і окремої компанії зумовлюється готовністю подивитись в очі реальності та вчасно адаптуватись до неї.

Перші кроки

Передові держави вже почали рухатися в цьому боці. У Сполучених Штатах вже реалізуються проекти по працевлаштуванню людей 55+, адаптації таких співробітників у молодих робочих колективах та створенню нових професійних можливостей для дорослих людей. Існує навіть такий сертифікат “Certified Age Friendly Employer (CAFE)”, який надається компаніям, що забезпечують вакансії та комфортні умови праці співробітникам 55+.

У “Центрі перспектив старіння” при Інституті Мілкена були розроблені принципи «стратегії довголіття» для успішної співпраці людей різного віку. В основі цієї стратегії по суті лежать два базові принципи: зміни всередині компанії (критерії найму, утримання та розвиток спеціалістів будь-якого віку) та за її межами (позиціонування фірми, її послуг для клієнтів).

Основною проблемою при працевлаштуванні літніх людей, на думку Тома Пітерса є «фетиш юності» – більшість маркетологів занадто захоплюються молоддю, не зважаючи на демографічний зсув. Це стосується також і продукції, яку випускають компанії – майже вся вона спрямована на молодь. При цьому компанії втрачають велику споживацьку аудиторію літніх людей.

Чудовий тандем

Ще один стереотип – колектив має бути молодим, аби генерити безліч креативних ідей. Старші люди будуть тільки “якорем”. Ми можемо із цим посперечатись.

По-перше, психологічні дослідження свідчать про те, що креативність не згасає з часом. Якщо людина була креативною у 27, то і у 72 вона користується творчими підходами до вирішення завдань.

По-друге, для системної та злагодженої роботи колективу необхідне залучення всіх поколінь. Молодь – швидка, амбіційна, прямолінійна. Люди похилого віку – стабільні, відповідальні, йдуть на компроміс. Разом – це чудова команда. Не слід забувати також і про обмін досвідом, який допоможе молоді більш цілісно бачити картину світу та прогнозувати соціально-політичні зміни суспільства.

Отже, приймаючи до себе трудолюба ви отримуєте не “якір”. А готового до розвитку спеціаліста, який піклується більше про загальну справу, ніж про особисту кар’єру.

Не слід себе гальмувати

У Європі, США та інших розвинених країнах є вже потужні державні програми працевлаштування людей 55+. В Україні такого державного запиту ще немає. Але якщо бізнес чекав би державу, реалії нашого життя досі лишалися б на рівні минулого століття. Отже, немає сенсу чекати – час адаптуватися.

Звичайно трансформація не пройде швидко, проте компанії, які першими переможуть стереотипи «ейджизму» та адаптуються до демографічного зсуву, знайдуть нові прибутки та покращать якість життя співробітників та клієнтів. Отже є заради чого змінювати принципи рекрутингу.

Бізнес в будь-якій країні є однією з найважливіших сил впливу на суспільство в цілому. Жодні літосферні плити у соціумі не зрушаться без участі провідних компаній країни. Отже якщо саме ви візьмете участь у глобальних змінах на українському ринку праці, вони стануть можливими.

Світ дорослішає – час адаптуватися

Які рішення пропонуємо ми?

Проект “Трудолюб” був створений благодійним фондом “Життєлюб”. Фонд працює над забезпеченням базових потреб та соціалізацією людей третього віку. “Трудолюб” – це програма, яка працює на обидві цілі. На жаль, розмір пенсії в Україні не забезпечує прожитковий мінімум. Кожного місяця українець похилого віку має обирати між оплатою комунальних послуг та мінімальним продуктовим кошиком. Отже, працевлаштування цих людей забезпечує базовий фінансовий рівень та долучає літніх людей до активного соціального життя.

Як ми працюємо з трудолюбами:

На початку уточнимо: трудолюбом ми називаємо не просто людину похилого віку, а мотивованого в роботі та готового вчитися новому пошукача. Проект “Трудолюб” проводить курси та семінари для людей 50+ задля кращої орієнтації в сучасному світі.

Наша співпраця з трудолюбами побудована таким чином:

  1. Тримаємо в курсі усіх запропонованих вакансій та допомагаємо підібрати найбільш відповідну їх досвіду. Для цього ми використовуємо свої ресурси (Facebook, інші соц мережі Життєлюба, брошюри, e-mail розсилка)
  2. На постійній основі організовуємо тренінги для людей 50+ : профорієнтація, інструменти пошуку роботи, SMM, самозайнятість. Плануємо запускати профільні круси за запитом трудолюбів: шиття, дизайн та інші
  3. Допомагаємо отримати 2-гу вищу профільну освіту. Доносимо інформацію про безкоштовне навчання (бюджетні гроші) та направляємо в Центр зайнятості за ваучерами

Наш досвід роботи з цією аудиторією показав: сучасна людина пенсійного та передпенсійного віку дуже відрізняється від тих образів, які малюють стереотипи. Це активні і цікаві люди, які вдало доповнюють команди робочих колективів.

Як ми працюємо із суспільною думкою:

Завдяки нашим друзям та партнерам hh.ua | grc ми можемо на пряму говорити з Вами та долучати Вас до боротьби зі стереотипами. А також у нас є потужна медіа компанія “Тиждень дорослого стажера”.

Завдяки цій програмі люди 50+ втілюють свої професійні мрії, а компанії отримують унікальний досвід співпраці різних поколінь.

В цій акції вже взяли участь: Уклон, Діджитал агентство ISOBAR Ukraine, FoodEx, Агентство Комільфо Декор, Галерея L’Art, Салон GARA, Dreamland, Ресторан BееRЖА, Музей “Software and Computer Museum”, Канал 112 Україна.

Важливо, що стажування проходило на сучасних посадах, таких як: SMM менеджер, декоратор інтер'єру, клієнт менеджер, адміністратор салону краси. Загалом ми намагаємося якомога більше інтегрувати пенсіонерів в сучасні реалії бізнесу і вони не є даремними. Вже є два успішних кейси:

  1. Кімберлі Кларк — Тетяна, 58 років, працює у відділі логістики компанії “Kimberly-Clark” (стажер на ТДС 2019 року, пройшла курс SMM від Трудолюба)
  2. Petcube — Тетяна, 57 років, колишній лікар, після виходу на пенсію та участі в акції ТДС, отримала посаду та працює з нейромережею в компанії Petcube

Як ми працюємо з компаніями:

  • Основний напрямок – це допомога в пошуку співробітників. Ми підбираємо кандидатів з нашої бази 50+ (на даний момент в нас приблизно 700 людей на низькому старті)
  • Пропонуємо участь у «Тижні дорослого стажера»
  • Готові створити спільний соціальний проект для участі вашої компанії в Премії HR-бренд
  • Пропонуємо разом створити стандарти “Age-friendly business”
  • Запускаємо програму менторства трудолюбів від HR-директорів вашої компанії

Починаємо вже зараз!

Ми сподіваємося, що ця інформація надихнула вас на співпрацю в рамках проекта “Трудолюб”. Якщо так, пишіть нам на нашу сторінку у Фейсбуці або на пошту ia.trudolub@gmail.com із темою листа “Хочу бути партнером “Трудолюба”.

Давайте змінювати цей світ разом!

Вакансии дня

Комментарии